Big Data

Sociale interesses

Big data

Big data bestaat al een lange tijd, maar sinds een  aantal jaar is er steeds meer aandacht voor big data. Sommige experts zeggen dat big data “het nieuwe goud” is. We creëren steeds meer data. Voorbeelden zijn: camerabeelden, koopgedrag, surfgedrag  en technologie die we zelf gebruiken, zoals social media.

De mens zelf is met zijn smartphone en webbezoek een wandelende datafabriek geworden, in bijna alle apparaten zitten wel 1 of meerdere sensoren die bedoeld of onbedoeld van alles vastleggen. Een gemiddelde smartphone doet niet meer onder voor een hartmonitor. Big Data duidt op de ontwikkeling waarin we steeds beter in staat zijn om van die ongestructureerde berg informatie daadwerkelijk structuur te scheppen. De hoeveelheid data, de computersnelheid die nodig is om gegevens te verwerken of de vorm waarin ze verwerkt worden; door de ontwikkeling van de technologie lijken er haast geen belemmeringen meer.

Hoe pas je het toe?

Met het dashboard van Unyt kun je gemakkelijk de interesses van jouw bezoekers inzichtelijk maken. Als je  Big Data toepast binnen je bedrijf zul je zien dat dit zal bijdragen aan je succes! Wij kunnen jou hierbij natuurlijk ook ondersteunen!

Een voorbeeld:

In het dashboard van Unyt kunt u de gemeenschappelijke interesses bekijken van uw bezoekers. Het voorbeeld hieronder is een klant van Unyt waarbij het grootste deel 26,8% van de bezoekers van sport houdt. Per categorie  kan gezien worden welke interesses uw bezoekers hebben. In dit geval hebben veel van de bezoekers een gemeenschappelijke interesse(auto sport)

Door als ondernemer in te spelen op deze interesse zou je er voor kunnen zorgen dat je op bepaalde dagen meer bezoekers naar je zaak kunt halen. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om een F1 wedstrijd aan te kondigen op Facebook en uw bezoekers uit te nodigen in uw zaak. Dit zal er voor zorgen dat uw bezoekers langer bij u blijven, een stijging in social media berichten en zal de klantbeleving worden vergroot!

Sociale interesses